Blog

دوره خصوصی IELTS

همانطور که بسیاری از شما عزیزان میدانید آزمون آیلتس یک آزمون بین المللی میباشد که در بسیاری از کشورهای جهان این آزمون مورد استفاده قرار میگیرد و به گفته ی بسیاری از کارشناسان زبان انگلیسی این آزمون جامع ترین و استانداردترین آزمون موجود جهت ارزیابی دقیق سطح علمی زبان انگلیسی زبان آموزان میباشد.

بسیاری از کشورهای جهان اول و توسعه یافته جهت صادرکردن ویزا برای اقامت در کشور خود و یا پذیرش دانشجو برای دانشگاههای خود از این آزمون برای سنجش میزان سطح متقاضیان ورود به کشور خود استفاده میکنند و در واقع مهمترین شرط برای اقامت و یا تحصیل را کسب نمره ی مناسب آزمون آیلتس میدانند.
این آزمون در دو بخش کلی General و یا Academic برگزار میشود.

برای متقاضیانی که قصد ورود به دانشگاه کشور مقصد را دارند، معمولا آیلتس Academic و برای متقاضیانی که صرفا قصد اقامت و اخذ ویزای کاری دارند معمولا آزمون General را مطالبه میکنند.
این آزمون شامل چهار مهارت اصلی مکالمه(speaking)،مهارت نوشتاری(writing که دارای دو بخش نوشتن مقاله و نوشتن نامه میباشد)،مهارت درک مطلب(reading) و در نهایت مهارت شنیداری(listening) میباشد. مدت زمان آزمون برای چهار مهارت حدود 3 ساعت میباشد.

سه مهارت listening,reading و writing به صورت کتبی و یکجا و مهارت speaking در اتاق مصاحبه به صورت شفاهی و جداگانه از مهارتهای دیگر گرفته میشود. نمره ی این آزمون بین 0 الی 9 میباشد، که به صورت کلی نمره های زیر 5 ضعیف،نمره ی 5.5 متوسط و نمره های 6 و بالاتر از آن جزو نمره های خوب آیلتس محسوب میشود.

لازم به ذکر است با توجه به کشور مقصد زبان آموز و یا سطح دانشگاهی که قصد تحصیل در آن دارید میزان نمره ی قبولی در هر کشور و هر دانشگاه متفاوت است،ولی به صورت کلی حداقل نمره اخذ شده نباید زیر 5.5 و حداکثر نمره ی درخواستی آنها بیشتر از 7.5 نبوده است.

آزمون IELTS به چه صورت برگزار می شود؟

این آزمون به صورت میانگین هرماه در تهران و تعدادی از شهرهای دیگر در برخی از آموزشگاههای زبان که دارای مجوز برگزاری آزمون هستند،برگزار میشود.

شرایط برگزای کلاسهای IELTS:

در مورد کلاسهای آیلتس اینطور میتوان گفت که تعداد
جلسات کلاس ها از 30 الی 90 جلسه با توجه به نمره ای که زبان آموز نیاز دارد و همچنین سطح زبانی خود دانشجو متغیر میباشد. در واقع بعد از تعیین سطحی که استاد در جلسه اول میگیرد و همچنین نمره ای که زبان آموز احتیاج دارد،تعداد دقیق جلسات از طرف استاد مشخص میگردد.
جهت کسب اطلاعات از زمان و مکان برگزاری کلاسها،به قسمت “درباره کلاسهای خصوصی” سایت مراجعه بفرمایید.

کلاسها در صورت تلاش مستمر و جدی بودن خود زبان آموز در عرصه ی یادگیری از جهت کسب نمره ی ایده آل دانشجو تضمینی میباشد،اما در صورت نداشتن انگیزه و تلاش لازم برای یادگری از طرف شاگرد و همچنین عدم استمرار در برگزاری کلاسها هیچ تضمینی از طرف استاد برای رسیدن به هدف موردنظر وجود ندارد.